HET GEZICHT ACHTER WEBEASY // MARCO VAN DIJK, SENIOR ACCOUNTMANAGER
‘Iedereen is bereid om een stapje extra te zetten’
Marco van Dijk (54) is in mei 2024 bij Webeasy gestart als Senior Accountmanager. “Ik ken Webeasy al meer dan vijftien jaar”, vertelt hij. “In het verleden heb ik gewerkt als accountmanager bij een bekende fabrikant van onder andere veldapparatuur, waar Webeasy een belangrijke klant van mij was. Ook nadat ik daar vertrok, heb ik altijd prettig contact gehouden met directeuren Rolf Huijssen en Paul Straver. We kwamen elkaar regelmatig tegen op beurzen, zoals op de VSK 2024. Daar nodigde Paul mij uit voor een gesprek en inmiddels werk ik hier al bijna een jaar met veel plezier.”
Een betrokken organisatie
In de afgelopen jaren is Webeasy uitgegroeid van een kleine speler naar een volwassen organisatie in gebouwautomatisering, vertelt Marco. “Dat maakt werken voor Webeasy ontzettend interessant. Bovendien ben ik zeer te spreken over de manier waarop Rolf en Paul werken én leiding geven. Ze zijn open en toegankelijk, totaal niet autoritair. Het voelt echt alsof ze naast je staan en niet boven je, en dat waardeer ik enorm. Het onderlinge contact met alle collega’s is ook ontzettend prettig. Iedereen is bereid om een stapje extra te zetten en elkaar te helpen. Natuurlijk wordt er hard gewerkt, maar er is ook ruimte voor een grap en een goed gesprek. Dat maakt het werken hier zo plezierig.”
Geen dag is hetzelfde
Als Senior Accountmanager is Marco verantwoordelijk voor het onderhouden en uitbreiden van de klantrelaties van Webeasy. Hij voorziet klanten regelmatig van advies en informatie, zowel op project- als productniveau. Maar wat doet hij nou eigenlijk op een gemiddelde werkdag? “Het mooie aan deze functie is dat er geen gemiddelde werkdag bestaat,” lacht Marco. “De ene dag rijd ik het hele land door en bezoek ik verschillende klanten om met hen in gesprek te gaan over lopende en toekomstige projecten. De andere dag zit ik juist achter mijn laptop om offertes uit te werken of strategische plannen op te stellen. En dan zijn er natuurlijk ook dagen waarop ik als accountmanager een balletje sla op de golfbaan tijdens een klantenevenement – want relaties bouwen en onderhouden is minstens zo belangrijk als de inhoud van een offerte.”
Wat Marco het meest aanspreekt in zijn rol? “Het contact met klanten vind ik ontzettend leuk. Het ene moment zit ik aan tafel met een technisch specialist om een complex project door te nemen, het volgende moment spar ik met een collega over de beste oplossing. Die afwisseling en dynamiek houden mijn werk uitdagend en boeiend. Maar de echte kick? Dat is toch wel het binnenhalen van een nieuwe opdracht. Het geeft een geweldig gevoel om samen met de klant tot de beste oplossing te komen en Webeasy te mogen inzetten voor een prachtig project.”
Toekomstplannen
De komende maanden heeft Marco een duidelijke focus: het verder uitbouwen van het rayon Noord-West-Midden (Utrecht, Noord-Holland en de kop van Zuid-Holland). “Daarnaast zijn er verschillende landelijke installateurs waarmee ik graag een samenwerking wil aangaan. Webeasy heeft een fantastisch product en een sterke dienstverlening, dus ik ben ervan overtuigd dat er nog veel mooie kansen liggen. Ik kijk ernaar uit om Webeasy verder te laten groeien en nog meer klanten te laten ervaren hoe wij hen kunnen ontzorgen.”