HET GEZICHT ACHTER WEBEASY // GERRIT-JAN HITZERT, MANAGER ENGINEERING
‘Ik vind het heel belangrijk dat mijn collega’s goed in hun vel zitten’
Met bijna twintig jaar werkervaring én zes verschillende functies is Gerrit-Jan Hitzert (42) een ervaren kracht binnen Webeasy. Zijn carrière begon in 2006 in Sliedrecht. “Ik had net mijn opleiding hts energietechniek afgerond en zocht een leuke functie dichtbij huis,” vertelt hij. “Via een recruitmentbureau kwam ik in contact met Webeasy, dat een interessante functie bood. Als software engineer kreeg ik de kans om veel programmeerervaring op te doen, zowel in gebouwautomatisering als klimaattechniek.” In deze rol leerde hij onder andere software schrijven en interpreteren, regeltechnische omschrijvingen maken, hydraulische schakelingen opbouwen en regelstrategieën implementeren. Daarnaast ging hij af en toe met de inbedrijfstellers mee op pad, wat hem waardevolle praktijkervaring opleverde die hij later kon toepassen in zijn verdere loopbaan binnen Webeasy.
Groeien binnen Webeasy
Gerrit-Jan begon als software engineer en maakte in 2009 de overstap naar de salesafdeling. “Als sales engineer draaide ik mee op de helpdesk en storingsdienst, als onderdeel van de Webeasy-klantenservice. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor het omzetten van bestekstukken, tekeningen en principeschema’s in offertes.” Deze functie vervulde hij drie jaar met veel plezier, totdat hij een nieuwe uitdaging vond op de CAD-afdeling.
Als CAD-engineer vertaalde hij offertes en projectbescheiden naar ontwerptekeningen, zowel voor regelkasten als voor naregelingen. Vervolgens werkte hij enkele jaren als calculator op de verkoop binnendienst, waar hij zich verder ontwikkelde en doorgroeide tot teamleider sales engineering. Vandaag de dag is hij manager engineering. “Kortom: ik heb binnen Webeasy veel mooie stappen mogen maken, en die ervaringen komen me nog steeds dagelijks van pas.”
Collega’s in hun kracht zetten
In zijn huidige rol als manager engineering geeft Gerrit-Jan leiding aan de afdelingen paneelbouw, CAD, software, engineering en planning, evenals aan de projectassistentes. “Ik zorg ervoor dat projecten soepel verlopen, van start tot oplevering,” legt hij uit. “Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor het stroomlijnen van processen, het bewaken van de kwaliteit, het optimaliseren van overdrachtsmomenten en het opleiden van collega’s. Ook richt ik me op de verbetering van tools en werkwijzen.” Maar misschien wel het belangrijkste in zijn functie? Het zorgen voor zijn collega’s.
“Mijn verantwoordelijkheid is niet alleen dat projecten goed uitgevoerd worden, maar ook dat mijn teamleden in hun kracht staan en zich prettig voelen in hun werk.” Webeasy stimuleert medewerkers in hun professionele en persoonlijke ontwikkeling en besteedt veel aandacht aan softskills. Sterke communicatieve en sociale vaardigheden dragen niet alleen bij aan een betere samenwerking binnen teams, maar versterken ook het zelfvertrouwen en werkplezier van collega’s. “Goede softskills zorgen ervoor dat je beter kunt samenwerken, effectiever communiceert en beter omgaat met uitdagingen. Dat is minstens zo belangrijk als technische kennis,” aldus Gerrit-Jan.
Een platte organisatie met een sterke teamspirit
“Wat ik enorm waardeer, is dat Webeasy mij telkens opnieuw de kans heeft gegeven om te groeien,” vertelt Gerrit-Jan. “Bij iedere stap die ik maakte, kreeg ik de juiste begeleiding en het vertrouwen om nieuwe uitdagingen aan te gaan. Dat heeft ervoor gezorgd dat ik vandaag de dag precies weet welke fases een project doorloopt – van aanvraag tot oplevering. Dankzij mijn brede praktijkervaring kan ik mijn team optimaal ondersteunen en weet ik waar ik over praat.”